9.10.2015
9.10.2015
archief
Woensdag 7 oktober kwam burgermeester Jozias van Aartsen een kijkje nemen in het Koninkrijk der Kinderen in de Bibliotheek Schilderswijk en kinderen gaven toelichting op het wetboek van dit bijzondere rijk.
Hoe zouden kinderen een koninkrijk inrichten, als het gaat om onderwijs, grondwet, leefbaarheid, steden en natuur, gezondheid, veiligheid, leiderschap en andere thema's?
In september hebben leerlingen uit de bovenbouw van basisscholen Onze Wereld (Transvaal), De Buutplaats, Prinses Marijke en ’t Palet (Schilderswijk) samen met Art-S-Cool gefilosofeerd en gebrainstormd over hun eigen koninkrijk. De vijf verschillende groepen werkten allen een thema uit, die ze op 7 oktober in beeld presenteren. De thema’s zijn: democratie & regels, welzijn & leefomgeving, werk & economie, cultuur & identiteit en onderwijs & school. Dit project is ter gelegenheid van de viering van het 200-jarig bestaan van het Koninkrijk der Nederlanden.
archief
Woensdag 7 oktober kwam burgermeester Jozias van Aartsen een kijkje nemen in het Koninkrijk der Kinderen in de Bibliotheek Schilderswijk en kinderen gaven toelichting op het wetboek van dit bijzondere rijk.
Hoe zouden kinderen een koninkrijk inrichten, als het gaat om onderwijs, grondwet, leefbaarheid, steden en natuur, gezondheid, veiligheid, leiderschap en andere thema's?
In september hebben leerlingen uit de bovenbouw van basisscholen Onze Wereld (Transvaal), De Buutplaats, Prinses Marijke en ’t Palet (Schilderswijk) samen met Art-S-Cool gefilosofeerd en gebrainstormd over hun eigen koninkrijk. De vijf verschillende groepen werkten allen een thema uit, die ze op 7 oktober in beeld presenteren. De thema’s zijn: democratie & regels, welzijn & leefomgeving, werk & economie, cultuur & identiteit en onderwijs & school. Dit project is ter gelegenheid van de viering van het 200-jarig bestaan van het Koninkrijk der Nederlanden.